Kunst en geestesziekte @met museum

15.05.2023

Introductie van “Met Escapes: Spring Edition” – een inspirerend evenement speciaal ontworpen voor mensen met dementie, samen met hun familieleden of zorgpartners om zich onder te dompelen in de wereld van de kunst. Het museum, bekend om zijn serene sfeer en ontzagwekkende tentoonstellingen, biedt een rustige omgeving die ontspanning, reflectie en verbinding stimuleert. Het evenement heeft tot doel het welzijn en de levenskwaliteit van mensen met dementie te verbeteren. Het erkent de immense waarde van kunst, die taal- en geheugenbarrières overstijgt om een diepere, emotionele wereld aan te boren. Door kennis te maken met de schoonheid en diversiteit van de collectie van The Met kunnen deelnemers nieuwe wegen ontdekken voor zelfexpressie en persoonlijke groei. Dit unieke initiatief biedt een welkome onderbreking van de dagelijkse beslommeringen en nodigt de deelnemers uit om zelf op zoek te gaan naar fascinerende kunstwerken uit de Met-collectie.

Bekijk een interview van een voormalige begunstigde die verzorger werd bij de instelling.