Africa is / in the Future, 6e druk

21.09.2021

(voltooid evenement)

29 sept. – 2 oct. 2021

“Africa is / in the Future”, het interdisciplinaire festival over Afrikaanse en diasporische contemporaniteiten, is terug voor een nieuwe editie.

AIITF nodigt je uit om van perspectief te veranderen, te vertrekken vanuit andere ervaringen, andere verhalen, andere esthetica om je andere mogelijke toekomsten voor te stellen. Het zal gaan over postkoloniale gaming, clubcultuur van Kampala tot Berlijn, de productie van Afrikaanse strips, representaties binnen onze culturele instellingen. We zullen het hebben over de ervaring van racisme en mogelijke splitsingen in de weg vanuit Afrikaanse gedachten. We zullen vrouwelijke activisten en ondernemers ontmoeten die hun territorium investeren met concrete acties, en je zal een jonge en levendige Brusselse kunstscène ontdekken.

Laten we elkaar ontmoeten van 29 september tot 2 oktober, in PointCulture, Cinema Nova, La Bellone en Décoratelier om andere denkbeeldige werelden te delen! ”

(Orgineel vertaald uit het FR)

Ontdek meer!