Women in Art in the Street – 11 & 12 dec.

22.11.2021

(Voltooid evenement)

Evenement door Biennale of Women in Art

“Waren er vrouwelijke kunstenaars in de Renaissance?

Eigenlijk, waren ze er wel. En er waren veel grote vrouwelijke artiesten. Zoals Artemisia Gentileschi, Sofonisba Anguissola, Lavinia Fontana, Catharina van Hemessen, Clara Peeters, Judith Leyster, Fede Galizia, en toch bij de meeste mensen onbekend? En we kunnen het niemand kwalijk nemen dat hij ze niet kent, want de kunstgeschiedenis is ze compleet vergeten.
Women In Art in the Street wil deze onrechtvaardigheid “herstellen” door het publiek een meeslepende nachtelijke kunst- en muziektentoonstelling aan te bieden in de straten van de gemeente Elsene (Brussel, België). Door deze originele projectie (buiten de muren van de musea) willen wij op onze eigen schaal bijdragen tot de rehabilitatie en de culturele erkenning van de vele vrouwelijke kunstenaars die uit de kunst-, geschiedenis- en algemene cultuurcursussen zijn weggelaten.

Praktische informatie :

Kom en ontdek voor de feestdagen met uw familie of vrienden …
_ Women in Art in The Street
_ 11 en 12 december 2021
_ 17.00 tot 22.00 uur op beide dagen!
_ Brussel, België”