genres pluriels

(Afgelopen evenement)

17.02 van 10u tot 13u in het BELvue Museum

(in het Frans)

In het kader van de Open Museum opleidingen voor professionelen in de museumsector, hebben verschillende musea onze vereniging gecontacteerd met vragen over de situatie van transgender- en intersekse personen die hen bezoeken.

Waarom is dit belangrijk? Volgens Amnesty International wordt het percentage mensen dat zich als transgender identificeert in de samenleving geschat op tussen de 1% en 3% van de volwassen bevolking. Voor intersekse personen ligt de schatting op 1,7% van de bevolking. Ter vergelijking: volgens schattingen van de WHO bedraagt het percentage blinden in België 0,1% en dat van slechtzienden 1%. Er wordt echter nog steeds niet evenveel aandacht besteed aan dit soort publiek.

Bij deze gelegenheid zal Genres pluriels asbl u opleiden over de problematiek van de transidenten, de genderfluïden en de interseksen. Vragen over de communicatie naar deze gemeenschappen, discriminaties en het bestaande wettelijke kader zowel op het vlak van onthaal als op het vlak van human resources.

GRATIS TRAINING.  Inschrijving verplicht via [email protected]

(Nog slechts 12 plaatsen beschikbaar).

Rejoignez l’initiative Open Museum

Ecrivez-nous à [email protected]

Une initiative de Brussels Museums, la fédération des musées bruxellois depuis 2019