L-Tour Lancering van nieuwe rondleidingen – lente-zomer 2022

31.05.2022

(Afgelopen evenement)

L-Tour Lancering van nieuwe rondleidingen – lente-zomer 2022 : LGBTQI+ Guiding Tours

L-Tour geeft sinds 2014 lesbische of regenboogtoeren en voordrachten in Brussel om het verleden en het hedendaagse leven van de LGBTQI+ gemeenschap te laten kennen (lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen, trans, queer, interseks…)

Wij lanceren nieuwe rondleidingen in juni:
a) Mythische rondleiding van de LGBTQI Brusselse bars, concerten-cafés en cabarets.
b) Lesbische en rainbow rondleidingen in Elsene.

En als u Brussel, die kosmopolitische stad, nu eens zou ontdekken in de kleuren van de regenboog? Deze wandeling leidt u langs plaatsen, openbare ruimten, parken, cafés, bars, cabarets, theaters, feestzalen maar ook vergaderzalen…. waar vrouwen, lesbiennes, homoseksuelen, transgenders, bi- en interseksuelen elkaar ontmoeten of samenkomen, voor de gezelligheid of om de wereld te veranderen. Successtory’s en Belgische, Europese of wereldprimeurs worden u verteld op een originele manier of via anekdotes en getuigenissen. Eén ding is zeker: deze gemeenschappen, die veel te lang verborgen werden gehouden in de stad, hebben een bewogen tijd en strijd achter de rug.

• Vrijdag 17/06/22 om 19:00 (in het Frans)
  • Zaterdag 18/06/22 om 19:00 (in English)
  • Donderdag 23/06/22 om 19:00 (in het Frans) – aankomst in Elsene
  • Zaterdag 25/06/22 om 17:00 (in het Frans, Engels en in het Nederlands)
  • Zaterdag 25/06/22 om 19:00 (in het Nederlands)
  • Donderdag 30/06/22 om 19:00 (in het Frans, Engels en in het Nederlands) – aankomst in Elsene

Duur: 1u30.

Vertrek: aan het Vaudeville Theater, Koninginnegalerij n°11, Brussel

Reserveren verplicht : [email protected].”