Call for participation. Visit and exchange around the exhibition James Ensor Maestro at Bozar. 17 June

JAMES ENSOR. MAESTRO : VTS VISIT & EXCHANGE OPEN MUSEUM X THROUGH ART WE CARE

Stap in een wereld waar kunst tot leven komt door de kracht van discussie en ontdekking. Ga met ons mee op reis door de fascinerende tentoonstelling “James Ensor: Maestro” in Bozar!

In samenwerking met Through Art We Care vzw nodigen we je uit voor een meeslepende bezoekervaring. Stel je voor dat je te midden van een gemengde groep diepgaande gesprekken voert terwijl je omringd wordt door de meesterwerken van James Ensor. Het gaat niet alleen om observeren, het gaat om het ervaren van kunst op een heel nieuw niveau.

In 2024 is het 75 jaar geleden dat de beroemde Belgische kunstenaar James Ensor overleed. Om zijn nalatenschap te vieren, presenteert Bozar meer dan 100 werken die de diverse talenten van deze veelzijdige maestro laten zien. Van zijn iconische maskers tot zijn minder bekende creaties, van olieverfschilderijen tot handgeschreven partituren, dompel jezelf onder in het rijke tapijt van Ensors artistieke reis.

Maar dit is geen gewoon museumbezoek. Dit is een uitnodiging om de geheimen van Ensors wereld te ontsluieren. Het gaat om het contact met andere kunstliefhebbers, het delen van inzichten en het ontdekken van nieuwe perspectieven.

Bent u klaar voor een unieke kunstzinnige ontmoeting? Ga met ons mee en laat de magie van het visuele denken uw ontdekkingstocht leiden. Kijk niet alleen naar kunst, ervaar het samen met ons.

Wanneer: 17 juni 2024, 13H30-15H
Waar: Bozar, Ravensteinstraat 23, 1000 Brussel
Voor wie? Iedereen, nieuwsgierige ziel, kunstliefhebber, culturele professional
Taal : Engels