Affiche violet et vert fluo avec une photographie d'un homme noir congolais  en tenue traditionnelle

Het Festival des Arts Vodoun @Centre Culturel Congolais

13.02.2024

Het Festival des Arts Vodoun is verheugd zijn boeiende kunsttentoonstelling gewijd aan de Vodou-kunsten aan te kondigen. Duik in de fascinerende wereld van de 5e editie, die zijn stempel zal drukken op het jaar
2024 met een rijk en gevarieerd programma.
Deze meeslepende tentoonstelling, getiteld “Integratie”, overstijgt de artistieke grenzen en biedt een unieke ervaring. Ontdek de rijkdom van de Vodou-kunst via uitzonderlijke creaties die traditie en hedendaags met elkaar versmelten. In navolging van onze vorige samenwerkingen met iconische locaties zoals de Botanique en het Atomium, verhuist het Festival des Arts Vodoun naar het Centre Culturel Congolais om een onderdompelende ervaring te bieden in de authenticiteit van de Afrikaanse geschiedenis, cultuur en identiteit. “Integratie” wil de grenzen overstijgen om eenheid in verscheidenheid te vieren door de waarden van verdraagzaamheid in de verf te zetten.
Met de steun van de Stad Brussel Het Festival des Arts Vodoun geniet van de uitzonderlijke steun van de Stad Brussel, wat zijn rol als belangrijk cultureel evenement versterkt en de inzet van de Stad voor
culturele diversiteit en inclusie.