Design Museum: De vrouwelijke van the plastic design collection

14.02.2022

(Afgelopen evenement)

06 mars 2022

“De vrouwelijke van the Plastic Design Collection is een rondleiding langs de impact van vrouwen in de geschiedenis van het design. Ze zijn exclusief geselecteerd uit de the Plastic Design Collection en illustreren het brede scala van gebieden waarin ze hebben geëxcelleerd. Het design van de 20e eeuw is diepgaand gevormd en verrijkt door de creativiteit van vrouwen – als muzen an de moderniteit en scheppers van nieuwe manieren van leven, als ontwerpsters en als mecenassen, …  We zullen de verhalen vertellen van de vrouwen die in de frontlinie van het creatieve panorama stonden, maar ook van al ze die achter de schermen vergeten werden, naast hun mannelijke collega’s, op kantoor, in het atelier of in hun leven”.

In het kader van de Internationale Dag van de Rechten van de Vrouw.

Praktische informatie:

Waar: Design Museum Brussels