DAY OF ENCOUNTERS: CONSTRUCTED HISTORIES, CONFLICTED MEMORIES

25.08.2022

Zaterdag, 3 september, 2022 – 10:00 — 18:00 @ KANAL Centre Pompidou

“Een dag vol ontmoetingen, presentaties en screenings over de historische en hedendaagse verstrengeling van architectuur, stedelijke geschiedenis en kolonialisme. Op deze ontmoetingsdag komen kunstenaars, onderzoekers en activisten samen om zowel historische als hedendaagse verstrengelingen tussen architectuur, stadsgeschiedenis en kolonialisme te bespreken aan de hand van presentaties, debatten en filmvertoningen.

Met de deelname van: Sammy Baloji, Sandrine Colard, Stefaan Decostere, Matthias De Groof, Silvia Franceschini, Rob Jacobs, Ayoh Kré Duchatelet, Estelle Lecaille, Johnny Leya, Bie Michels, Wendy Morris, Anne Reijniers, Ruth Sacks, Aude Tournaye & Bambi Ceuppens.

Dit evenement is een initiatief van Twenty Nine Studio & Production met de steun van Brussels2030, CIVA en KANAL Centre Pompidou. Als onderdeel van Living Traces, ontwikkeld door KANAL Centre Pompidou, maakt het evenement deel uit van een groter multidisciplinair programma tussen Brussel en Kinshasa.”